ROCK ON ROCKS. Våga det otänkbara: Maverick X rc Turbo RR är en makalös SSV fabriksbyggd för klättring som lämnar rivalerna långt bakom sig. TTX-fjädringen med fyra länkar och 61 cm (24 tums) fjädringsväg har en lastbilsinspirerad länkarm och bågformad dubbel A-arm med krängningshämmare framtill.
Differential
Låsbar framdifferential med exklusiv Smart-Lok™M-teknik. 4WD TRAIL ACTIV / 4WD TRAIL / 2WD / 4WD med främre differentiallås
Fram: Trophy truck-inpirerad bågformad A-arm med krängningshämmare / Bak: 4-länkad TTX med krängningshämmare och bågformade nedre länkarmar
Skydd
Främre stötfångare, halvdörrar, sten- och stubbskydd av UHMWPE, Bukskydd av HMWPE: kraftiga med differential / stötfångare undertill / fram- och bakfjädring
Egenskap
4 500 lb vinsch med syntetisk lina, 7,6 tums digital display med knappsats, 850 W generator, X-paket: dekal/säten/signatur, bogseringskrok baktill
200 hk*, Rotax® ACE (Advanced Combustion Efficiency) 900 cc turboladdad trecylindrig motor, vätskekyld med integrerad laddluftkylare och högpresterande luftfilter
Bränslesystem
Intelligent gasspjällsstyrning (iTC™) med elektronisk bränsleinsprutning (EFI)
Växellåda
PDrive primär och Quick Response System X (QRS-X) CVT med högt luftflöde, L / H / N / R / P
Drivlina
Differentialspärr fram med exklusiv Smart-Lok*-teknik. Antispinnreglering med 4 lägen: Tvåhjuls-/fyrhjulsdrift med främre differentialspärr/fyrhjulsdrift TRAIL ACTIV/fyrhjulsdrift TRAIL *Smart-Lok har utvecklats i samarbete med TEAM Industries; marknadsledare inom drivlinor
Servostyrning
Trestegsservostyrning med högt vridmoment (DPS™)
FJÄDRING
Framfjädring
Välvda dubbla A-armar med krängningshämmarstag / 55,9 cm (22 tum) fjädringsväg/ Trophy truck-inspirerade armar
Främre stötdämpare
FOX† 2.5 PODIUM RC2† Piggyback med bypass, kompression i dubbel hastighet och returjustering
Bakfjädring
4-länkad länkarm av lastbilstyp X (TTX) med krängningshämmarstag och böjda nedre länkarmar / 24” (61 cm) fjädringsväg
Bakre stötdämpare
FOX† 3.0 PODIUM RC2†-fjärrbehållare med bypass, kompression i dubbel hastighet och returjustering
DÄCK/HJUL
Framdäck
Maxxis Liberty† 32” x 10” x 15” (81,3 x 25,4 x 38,1 cm)
Bakdäck
Maxxis Liberty† 32” x 10” x 15” (81,3 x 25,4 x 38,1 cm)
Fälgar
15" aluminumfälgar med däcklås
BROMSAR
Fram
Dubbla 262 mm skivbromsar med hydrauliska dubbelkolvsok
Bak
Dubbla 248 mm skivbromsar med hydrauliska dubbelkolvsok
MÅTT / KAPACITET
L x W x H
132” x 72,7” x 68,5” (335,3 x 184,7 x 174 cm)
Hjulbas
102” (259,1 cm)
Markfrigång
16” (40,6 cm)
Chassibur
Höghållfast 980-stål
Torrvikt
836 kg (1 843 lb))
Räckeskapacitet
91 kg med LinQ™-snabbfäste
Förvaringskapacitet
Totalt: 9,4 l Handskfack: 6,2 l Mittkonsol: 2,8 l Mugghållare: 0,4 l
Bränsletank
40 l
EGENSKAPER
Mätare
7,6” (19,3 cm) bred digital display med knappsats: Hastighetsmätare, varvtalsmätare, vägmätare, tripp- och timmätare, bränslemätare, växelläge, lägena SPORT/ ECO, säkerhetsbälte och 4 x 4-indikator, främre och bakre differentiallåsindikatorer, diagnostik, klocka, batterispänning, motortemperatur, DPS-läge
Tändmagnet
850 W
Instrumentering
12 V DC-uttag på mittkonsolen
Stöldskyddssystem
RF-digitalkodat stöldskyddssystem (D.E.S.S.™) med start-/stoppknapp
Belysning
LED-strålkastare och bakljus med Can-Am LED-signatur
Vinsch
Vinsch på 2 041 kg med syntetlina
Skydd
Främre stötfångare Halvdörrar Aluminiumtak Störtbur Fyrpunktsbälte med axelstoppning Underredesskydd av UHMWPE Bukskydd av HMWPE: Fullt kapabel med differential/understötfångare/ Främre och bakre fjädringsarm Dragkrok bak